RIP: Maxis (divize Electronic Arts)

Firma Maxis Software patřila, své doby k těm známějším, od roku 1997 byla součástí gigantu Electronic Arts a jejich hry ze série Sim patří k legendám. Vedle SimCity, jíž jsem na začátku 90. let 20. století znal ze Sinclairu, vznikly SimLife, SimPark, nebo další velká legenda The Sims. Maxim už dávno neudělal nic nového, nostalgicky a bez nových nápadů aktualizoval SimCity.

Pohled na seznam her Maxisu vypadá zajímavě, ale kromě několika pokračování legendy SimCity, The Sims a Spore se jednalo o aplikace týchž nápadů, takže úspěchy byly vlastně nijaké. Koupil leckdo, koho bavil jeden z nejznámějších titulů, ale nové hráče se asi oslovovat nedařilo (nejspíše ubývalo i těch, kteří byli ochotni utrácet za další reprízu stejných nápadů).

Úspěchy Maxisu; s vymíláním starého nápadu; asi nejsou valné, tudíž se EA rozhodla studio zavřít. Prý to nebude mít vliv na podporu série různých SimXYZ, ani na další vývoj.

Electronic Arts a GNU/Linux (respektive svobodný systém) spolu moc „nekamarádí“, ale největší legenda se dočkala svého svobodného klonu LinCity. A dokonce, kvůli podpoře projektu OLPC (laptop pro každé dítě), byly vydány zdrojové kódy prvního SimCity, pod licencí GPLv3.